Založ si blog

povedať , , NIE“ je ťažké. . .

 

Povedať NIE je niekedy veľmi ťažké…

Ak patríte k ľuďom ktorý nevedia povedať na prosbu kamaráta slovíčko ,,nie“ vitajte v klube. Ja mám tento problém teda ak to možno tak nazvať už dosť dlhú dobu. Jednoducho ak ma niekto o niečo poprosí neviem mu to odmietnuť.  Neviem či to je spôsobené mojou výchovou či mojím temperamentom alebo mám jednoducho takú povahu. No  niekedy my to vie poriadne skomplikovať život. Uvediem vám jednoduchý príklad.

Asi pred 2 rokmi som končila strednú školu, súčasťou mojej maturity bola obhajoba a prezentácia vlastného projektu ktorí sa následne aj zrealizoval, teda ak mal potenciál postúpiť na takú úroveň aby sa dal zrealizovať aj v praxi. Ako reálne podujatie. No a ja dobrá duša, som nevedela povedať NIE svojim kamarátom ktorí ma poprosili o pomoc. Tak som venovala viac času príprave ich zadania ako toho môjho. Áno treba si pomáhať, a istý citát hovorí že žijeme nie pre seba ale pre iných.  Ale pocítila som hranicu ľahkého využívania z ich strany voči mne. No ale viete kto bol na vinne? No predsa ja hlúpučká a zaslepená dobrá duša, ktorá verila že tým že pomôže kamarátom urobí im radosť.  Síce mali radosť a niektorý boli úprimný, no stretla som sa aj s takými ktorý ani netajili že ma využili. Ale mne to bolo akosi jedno. Netrápilo ma to a ani teraz ma to netrápi, ja som mala dobrý pocit. Nakoniec som stihla v posledný možný termín odovzdať aj svoju prácu, ktorá mohla byť aj lepšia keby jej venujem viac času ale aj tak mala úspech.

Ďalším prípadom v mojom živote keď som sa nezmohla povedať slovo NIE bola udalosť ktorú možno pozná nejeden mladý vysokoškolák. Poznáte to študentský život to nie sú len hromady kníh a učenia úprimne si povedzme je to aj o niečom inom a síce večerných zábavách, krúžkoviciach, chodboviciach, festivaloch a tak ďalej by som vedela menovať. Mala som ťažkú skúšku no deň predtým som nevedela povedať NIE svojim kamarátom ktorý ma volali na party. Viete ako to dopadlo? Najlepšie ako mohlo, čuduj sa svet.  Spať som šla asi okolo 4 tej nad ránom a vstávala som o  8 mej keďže test bol o 9 tej hodine a chcelo to z mojej strany aj nejakú tú hygienu. No vybrala som sa takým pomalinkým  krokom s minerálkou v ruke a so spolužiakmi vedľa mňa do školy. Prišli sme tam sadli sme si že si niečo aspoň pozrieme pred začatím testu. No hneď ako sme otvorili zošit s poznámkami rozhodli sme sa celkom jednohlasne že opustíme priestory školy. A tak aj bolo.  Však uznajte ako máme písať test keď neudržíme pero v rukách? Na túto situáciu nie som zrovna hrdá ale aj to patrí k životu. No a na druhy deň sme už boli slušne nastúpený pred dverami vyučujúcej s kopou výhovoriek. Našťastie nám to prešlo a test sme si napísali v inom termíne. Bolo to šťastie, ako sa hovorí blbý a opitý majú najviac šťastia. Ale to nebol asi najlepší príklad .

Chcela som však týmto vysvetliť že aj keď mám problém povedať NIE ľuďom ktorí niečo odomňa chcú a ja na to moc nemám náladu, vždy sa dám presvedčiť  a koniec koncov to skoro vždy dopadlo celkom dobre. Z toho mi vyplýva, že aj keď neviem byť asertívna  viem byť aspoň tímoví hráč. Pretože nikdy nenechám nikoho v štychu.  

AKO je to s vami, ani vy neviete odolať a neviete používať slovíčko NIE teda aspoň v niektorých situáciach? 

PS: ospravedlňujem sa za prípadné pravopisné chyby…

Na záver by som ešte rada skonštatovala že sa v súčastnosti každým dňom učím vždy viac a viac hovoriť slovíčko NIE  v rámci vlastného dobra, lebo som zistila, že sa netreba báť povedať NIE na niečo o čom nie ste na 100% presvedčení, ved koľký manažéri musia byť v tomto neoblomný a koľko profesii si vyžaduje pre svoj úspech  práve slovo NIE  na hrbu ponuk ktoré sa im hrnú. Musia však zvážiť čo je pre nich najvýhodnejšie a tak si myslím že aj my teda ja by som sa mala rozhodovať podľa toho čo je pre mňa najvýhodnejším aj keby to malo znamenať že začnem používať slovo NIE častejšie. Pretože každý aj ja máme právo na svoj vlastný postoj, názor máme slobodu rozhodnúť sa tak ako chceme my sami  a nepotrebujeme na to zvolenie iných ľudí.

Ako osudový zážitok zmení pohľad na život – je motivácia doležitá?

21.04.2014

V tomto článku by som Vám chcela dokázať ako môže jedna udalosť zmeniť pohľad človeka na život a to, že bez cieľa a motivácie k nemu sa jednoducho nedá žiť len existovať. Sme ľudia, náš deň nejakým spôsobom začne a to znamená, že musí aj skončiť. Deň má 24 hodín. Čas, ktorý nám je daný na to, aby sme ho nejako naplnili a je na nás ako sa rozhodneme [...]

Tri krsty

12.01.2014

Dnešok pokladajú kresťania za deň, kedy bol pokrstený Ježiš Kristus, Jánom Krstiteľom v rieke Jordán. Ježišovo verejné účinkovanie medzi ľudom, sa začalo práve touto udalosťou, keď na neho zostúpil duch svätý v podobe holubice a z neba zaznel hlas ,,Ty si môj milovaný Syn, v tebe mám zaľúbenie.“ Kristus sa krstom zriekol seba samého. (Flp 2,7) Zriekol sa [...]

Koniec je nový začiatok alebo odchod starého príchod nového. . .

30.12.2013

Využili ste 365 dní roka 2013 naplno? Ak nie… nič sa nedeje, je tu nová šanca prežiť 365 dní roka 2014 úplne inak ako tých predchádzajúcich. To čo bolo nedokážeme zmeniť, minulosť je nenávratne preč a preto nemá zmysel ľutovať čo sa stalo alebo čo sa nestalo , či to čo sme nestihli spraviť, či na čo sme nemali odvahu. Život nám opäť dáva 365 dní, teda [...]

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

Andrej Danko, semafor

Polícia po viac ako troch mesiacoch zverejnila video z Dankovej nehody

26.04.2024 12:43, aktualizované: 13:04

Zábery pochádzajú z kamery električky. K dopravnej nehode lídra SNS došlo 11. januára v bratislavskej Dúbravke.

Antony Blinken / Si Ťin-pching /

USA a Čína musia byť partnermi, vyhlásil prezident Si na stretnutí s Blinkenom

26.04.2024 12:24

Americký minister zahraničných vecí, ktorý v piatok končí návštevu Číny, predtým rokoval so svojím čínskym náprotivkom Wang Iom viac ako päť a pol hodiny.

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21, aktualizované: 12:25

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 45582x
Priemerná čítanosť článkov: 5065x

Autor blogu